Servicekosten

Op deze pagina vind je alles wat nodig is om inzicht te krijgen in servicekosten. Van waar de kosten voor dienen en hoe ze worden berekend, tot de manier van betalen en mogelijke aanpassingen. Onderstaande vragen geven extra duidelijkheid over wat wel en niet doorbelast kan worden en hoe het voorschot wordt bepaald.

Veel gevraagd over Servicekosten

Waar vind ik de servicekosten waar ik voor betaal?

Algemeen

Je kunt de servicekosten terugvinden in het Mijn REBO bij de contractinformatie.

Kunnen jullie de servicekosten verhogen?

Algemeen

Dit doen wij alleen als blijkt dat de kosten duidelijk hoger zijn dan het voorschot.

Wat bepaalt de hoogte van het voorschot?

Algemeen

Op het moment dat de afrekening wordt opgesteld, wordt er tevens een begroting opgesteld voor de nieuwe afrekenperiode. Op basis hiervan wordt het voorschot herzien en zo nodig aangepast.  Een mogelijke aanpassing van het voorschot, inclusief de datum van aanpassing, ontvang je gelijktijdig met de afrekening.

Hoe betaal ik de servicekosten?

Algemeen

Hiervan krijg je een rekening. In deze rekening staat hoe je de servicekosten kunt betalen.

Wat valt er precies onder servicekosten?

Algemeen

Je kunt de servicekosten terugvinden in het Mijn REBO bij de contractinformatie.

Hoe wordt mijn aandeel in de servicekosten bepaald?

Algemeen

In de meeste gevallen geldt: iedere woning betaalt evenredig mee aan de servicekosten die gelden voor alle bewoners van het gebouw.   Wel komt het bijvoorbeeld voor dat iemand op de begane grond niet mee hoeft te betalen voor de lift. Als diegene echter wel een berging in de garage heeft, dan betaalt hij/zij wel weer mee.   De servicekosten worden berekend over de periode dat je in het betreffende jaar in de woning hebt gewoond.

Hoe wordt een servicekosten afrekening opgesteld?

Algemeen

In de met jou afgesloten huurovereenkomst staat vermeld welke diensten tot het servicepakket behoren. Voor de levering van deze diensten sluit jouw vastgoedmanager met gerenommeerde onderhoudsbedrijven een serviceovereenkomst af. Van het voorschot dat je maandelijks aan ons betaalt, worden de kosten voldaan. Aan het einde van de afrekenperiode maken wij een opstelling waarin wij de gemaakte kosten en de betaalde voorschotten aan jou verantwoorden en het saldo verrekenen.

Wanneer krijg ik mijn jaarlijkse afrekening voor mijn servicekosten?

Algemeen

Wij streven ernaar om de afrekening (stook- en) servicekosten te verstrekken binnen zes maanden na afloop van het kalenderjaar, oftewel vóór 01 juli. Voor de afrekening zijn wij afhankelijk van derden zoals een VvE. Lukt het niet om de afrekening aan te leveren voor 01 juli dan informeren wij je voor die tijd

Wanneer krijg ik de afrekening als ik gedurende een jaar verhuis?

Algemeen

Indien je verhuist ontvang je de afrekening niet eerder dan de andere huurders die het hele jaar huurder zijn, uiterlijk voor 1 juli in het daaropvolgende jaar.

Ik heb een afrekening van mijn serivcekosten gekregen maar ik ben het niet eens met het bedrag. Wat kan ik doen?

Algemeen

Hiervoor kun je contact met ons opnemen via 088 220 16 10 of Contactformulier. REBO Vastgoed Groep zal dan nogmaals de rekening beoordelen.

Ik heb een afrekening van mijn servicekosten gekregen en ik moet bijbetalen. Kan ik hiervoor een betalingsregeling afsluiten?

Algemeen

Ja, het is mogelijk om een betalingsregeling af te sluiten. Hiervoor kun je telefonisch contact met ons opnemen via 088 220 16 10.

Ik heb een afrekening van mijn servicekosten gekregen en ik krijg geld terug. Wanneer krijg ik het geld op mijn rekening?

Algemeen

Je krijgt het geld binnen 14 dagen op je rekening.

Welke werkzaamheden verricht REBO Vastgoed Groep voor de in rekening gebrachte administratiekosten?

Algemeen

REBO Vastgoed Groep verricht hiervoor de volgende werkzaamheden:

  • Het afsluiten van serviceovereenkomsten met leveranciers;
  • Het bijhouden van de administratie van ontvangen voorschotten en betaalde facturen gedurende het jaar;
  • Toezicht houden op de juiste uitvoering van de afgesproken diensten;
  • Jaarlijkse beoordeling van de voorschotten en, indien nodig, aanpassing hiervan;
  • Opstellen en versturen van de jaarlijkse eindafrekening aan huurders;
  • Afstemming van de afrekening met een eventuele huurdersvereniging;
  • Zorgdragen voor een correcte eindafrekening met alle bewoners.

Wat bedragen de administratiekosten van REBO Vastgoed Groep over de servicekosten en stookkosten?

Algemeen

De administratiekosten bedragen 5% over de servicekosten en zijn wettelijk toegestaan.