Waar vind ik de servicekosten waar ik voor betaal?
Algemeen
Je kunt de servicekosten terugvinden in het Mijn REBO bij de contractinformatie.
Op deze pagina vind je alles wat nodig is om inzicht te krijgen in servicekosten. Van waar de kosten voor dienen en hoe ze worden berekend, tot de manier van betalen en mogelijke aanpassingen. Onderstaande vragen geven extra duidelijkheid over wat wel en niet doorbelast kan worden en hoe het voorschot wordt bepaald.
Je kunt de servicekosten terugvinden in het Mijn REBO bij de contractinformatie.
Dit doen wij alleen als blijkt dat de kosten duidelijk hoger zijn dan het voorschot.
Op de website van de Rijksoverheid vind je meer informatie over servicekosten en nutsvoorzieningen. Op de website van de Huurcommissie vind je een overzicht van alle servicekosten die een verhuurder in rekening mag brengen.
Op het moment dat de afrekening wordt opgesteld, wordt er tevens een begroting opgesteld voor de nieuwe afrekenperiode. Op basis hiervan wordt het voorschot herzien en zo nodig aangepast. Een mogelijke aanpassing van het voorschot, inclusief de datum van aanpassing, ontvang je gelijktijdig met de afrekening.
Hiervan krijg je een rekening. In deze rekening staat hoe je de servicekosten kunt betalen.
Je kunt de servicekosten terugvinden in het Mijn REBO bij de contractinformatie.
In de meeste gevallen geldt: iedere woning betaalt evenredig mee aan de servicekosten die gelden voor alle bewoners van het gebouw. Wel komt het bijvoorbeeld voor dat iemand op de begane grond niet mee hoeft te betalen voor de lift. Als diegene echter wel een berging in de garage heeft, dan betaalt hij/zij wel weer mee. De servicekosten worden berekend over de periode dat je in het betreffende jaar in de woning hebt gewoond.
In de met jou afgesloten huurovereenkomst staat vermeld welke diensten tot het servicepakket behoren. Voor de levering van deze diensten sluit jouw vastgoedmanager met gerenommeerde onderhoudsbedrijven een serviceovereenkomst af. Van het voorschot dat je maandelijks aan ons betaalt, worden de kosten voldaan. Aan het einde van de afrekenperiode maken wij een opstelling waarin wij de gemaakte kosten en de betaalde voorschotten aan jou verantwoorden en het saldo verrekenen.
Wij streven ernaar om de afrekening (stook- en) servicekosten te verstrekken binnen zes maanden na afloop van het kalenderjaar, oftewel vóór 01 juli. Voor de afrekening zijn wij afhankelijk van derden zoals een VvE. Lukt het niet om de afrekening aan te leveren voor 01 juli dan informeren wij je voor die tijd
Indien je verhuist ontvang je de afrekening niet eerder dan de andere huurders die het hele jaar huurder zijn, uiterlijk voor 1 juli in het daaropvolgende jaar.
Hiervoor kun je contact met ons opnemen via 088 220 16 10 of Contactformulier. REBO Vastgoed Groep zal dan nogmaals de rekening beoordelen.
Ja, het is mogelijk om een betalingsregeling af te sluiten. Hiervoor kun je telefonisch contact met ons opnemen via 088 220 16 10.
Je krijgt het geld binnen 14 dagen op je rekening.
REBO Vastgoed Groep verricht hiervoor de volgende werkzaamheden:
De administratiekosten bedragen 5% over de servicekosten en zijn wettelijk toegestaan.